REGENERACJA TURBOSPRĘŻARKI GDAŃSK

 

Problem z TURBOSPRĘŻARKĄ?

 

ZADZWOŃ 798257446

Jak do nas trafić?

Jeśli masz problem z turbosprężarką lepiej trafić nie mogłeś! Zajmujemy się regeneracją turbosprężarek silników wysokoprężnych jak i benzynowych. Uznaliśmy, że niema sensu abyśmy zanudzali Cię technologią naszej naprawy i zarzucali Cię informacjami o naszych maszynach, za pomocą której regenerujemy turbosprężarki. Mówiąc językiem potocznym używamy sprzętów do regeneracji turbosprężarek, dzięki którym w połączeniu z naszym doświadczeniem jesteśmy pewni naszej jakości.

Jako potwierdzenie naszej jakości, na każdą regenerowaną turbosprężarkę udzielamy 2-letniej gwarancji.

 

Wystarczy zadzwonić lub przyjechać aby pożegnać się z problemem. 798257446

 

USZKODZONA TURBOSPRĘŻARKA - objawy:

- Liczne błędy w pamięci sterownika silnika związane z ciśnieniem doładowania, turbosprężarką itp..Regeneracja turbosprężarki gdańsk

- Wysoki ubytek oleju silnikowego.

- Zapalająca się kontrolka "check" lub "sprężynka" świec żarowych.

- Obniżenie mocy silnika.

- Czarny lub siwy dym z tłumika podczas przyspieszania.

- Gwizdanie, świszczenie, syczenie podczas przyspieszania.

- Nienaturalne przyspieszanie samochodu podczas jazdy.

 

Awaria TURBOSPRĘŻARKI - KONSEKWENCJE:

Zapchany filtr cząstek stałychAwaria turbosprężarki jest naturalna - jest to część ulegająca zużyciu, jednak eksploatacja pojazdu z uszkodzoną turbosprężarką nie jest dobrym rozwiązaniem. Zazwyczaj eksploatacja pojazdu z uszkodzoną turbosprężarką powoduje kolejne usterki. Usterka turbosprężarki najczęściej wiąże się z nadmiernymi luzami na łożyskach ślizgowych wirnika turbosprężarki i tym samym niszczy uszczelnienia olejowe. Przez taką usterkę turbosprężarka traci wyważenie wirnika i pracę wirnika w osi turbosprężarki, konsekwencją braku wyważenia wirnika turbosprężarki często będzie słyszany "świst" podczas pracy turbosprężarki - czyt. przyspieszania pojazdu. Skoro jesteśmy już w sytuacji, gdzie turbosprężarka straciła swoje uszczelnienia konsekwencją tego faktu może być zwiększony apetyt silnika na olej silnikowy, który będzie dostawał się do układu dolotowego za turbosprężarką po stronie ciśnienia doładowanego. Olej w układzie dolotowym będzie miał swoje kolejne konsekwencje - będzie rozpuszczał różnego rodzaju połączenia gumowe w silniku. Z czasem będzie dochodziło do nieszczelności w chłodnicy powietrza - tak zwanym intercooler'ze, rury gumowe zaczną puchnąć i pękać a różnego rodzaju czujniki zaczynają się psuć, podobnie jak i inne elementy wykonawcze jak np. klapy zawirowań powietrza. W takiej sytuacji olej krąży po stronie dolotowej silnika i tym samym jest paliwem dla naszego silnika. Spalanie oleju silnikowego będzie powodowało siwe lub czarne zadymienie z rury wydechowej naszego pojazdu, chyba, że nasz pojazd jest wyposażony w filtr cząstek stałych - w takiej sytuacji dojdzie do szybszego jego zużycia. Zdarza się, że dochodzi do sytuacji, gdzie nagromadzona ilość oleju w układzie dolotowym zostanie bardzo szybko spalona przez silnik bez kontroli kierującego - tak zwane rozbieganie się silnika. Jeśli nagromadzony olej w kolektorze dolotowym zacznie być transportowany do cylindra za pomocą powietrza doładowanego może dojść do sytuacji, gdzie olej będzie paliwem dla silnika. Dochodzi w takiej sytuacji do nagłego i szybkiego wzrostu obrotów silnika przez co rośnie wydajność spalin z silnika, tym samym turbosprężarka rozpędza się coraz bardziej, wprowadzając do silnika coraz więcej oleju, który jest paliwem. Obroty silnika rosną poza skalę obrotomierza do czasu aż skończy się olej silnikowy i jakaś część w silniku się urwie i nagle zatrzyma wał silnika. Rozbieganie się silnika jest raczej rzadką awarią, ale się zdarza. Jeśli więc pada podejrzenie na uszkodzoną turbosprężarkę warto dokonać diagnostyki pojazdu.

 

 

Cena regeneracji turbosprężarki

Dla przykładu cena dotyczy pojazdu Volvo V50, 2010r., 1.6 diesel 80kW/109KM*

Usługa: Cena:
Regeneracja turbosprężarki 730zł
Demontaż i montaż turbosprężarki 320zł
Zestaw uszczelek do montażu turbosprężarki 55zł

 

Dla przykładu cena dotyczy pojazdu Ford Mondeo IV, 2015r., 2.0TDCI 103kW/140KM*

Usługa / Część: Cena:
Regeneracja turbosprężarki 780zł
Demontaż i montaż turbosprężarki 350zł
Zestaw uszczelek do montażu turbosprężarki 85zł

*Ceny na dzień 15.05.2021r..

Działanie TURBOSPRĘŻARKI

Turbosprężarka jest elementem podnoszącym moc w silnikach spalinowych, została ona wynaleziona przez Alfreda Büchi, który w 1905 roku opatentował swój wynalazek – turbosprężarkę napędzaną spalinami. Już początki motoryzacji dążyły do podniesienia mocy, jednak szybko konstruktorzy zauważyli, że powiększanie pojemności skokowej wiąże się z pewnymi problemami. Praca silnika o cylindrach wielkości wiadra w pewnym momencie nie była opłacalna, silniki były najzwyczajniej za ciężkie.

Turbosprężarka jest elementem, w którym wirnik po stronie gorącej (wydechowej) jest napędzany gazami wydechowymi (spalinami), dzięki czemu druga strona wirnika po stronie zimnej rozpędza się tym samym wtłaczając świeże powietrze do silnika cylindrów silnika. Takie rozwiązanie pozwala zwiększyć sprawność silnika, do cylindra wprowadzana jest większa objętość powietrza, dzięki czemu może zostać wprowadzona większa dawka paliwa przy utrzymaniu mieszanki stechiometrycznej. Turbosprężarki zwiększają moce osiągane przez silniki wysokoprężne i tym samym zwiększana jest sprawność silnika.

 

Regularna dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów to klucz do długiej i bezproblemowej eksploatacji automatycznej skrzyni biegów. W kwestii wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów nie ma co opierać się na zaleceniach producentów. Niektórzy znacznie wydłużają okresy wymiany, są nawet tacy producenci, którzy nie przewidują wykonywania takich czynności natomiast przewidują wymianę kompletnej automatycznej skrzyni biegów. Tymczasem naturalnym zjawiskiem jest wytwarzanie się mikroopiłków, powstających w skrzyni w wyniku procesu tarcia. Ponadto olej podlega procesom starzenia, których nie da sie uniknąć. Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów polega na płukaniu skrzyni podczas jej pracy, dzięki czemu wymienimy olej we wszystkich elementach automatycznej skrzyni biegów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dynamicznej wymiany oleju kliknij tutaj:dynamiczna wymiana oleju.

Jeśli podczas zmiany biegów przez Twoją automatyczną skrzynie biegów towarzyszą silne szarpnięcia, wręcz uderzenia lub któryś bieg jest pomijany podczas przełączania biegów. Chyba że podczas jazdy czujesz inne niedogodności takie jak np brak reakcji na włączenie biegu. Może to niestety oznaczać uszkodzenie Twojej automatycznej skrzyni biegów. Jeśli tak jest zakup nowej automatycznej skrzyni biegów jest zapewne drogi. Rozważasz wymianę skrzyni biegów na używkę? Pamiętaj, że Twoja także jest używana a przecież kiepsko było by spaść z deszczu pod rynnę. Jeśli natomiast rozważasz naprawę swojej automatycznej skrzyni biegów lub oczekujesz pewnej diagnozy, zadzwoń 798257446. Pomożemy doradzimy i nawet naprawimy. Zajmujemy się naprawą automatycznych skrzyń biegów, także zapraszamy do kontaktu.

Najczęściej spotykanymi objawami uszkodzonej skrzyni biegów są najzwyczajniej wycieki z skrzyni biegów. O ile w skrzyni biegów będzie poprawna ilość oleju, skrzynie nie ulegnie uszkodzeniu. Zbyt niski poziom oleju będzie prowadził do szybszego zużywania się tarcz sprzęgłowych w automatycznej skrzyni biegów. Częstą przypadłością jest także szarpanie skrzyni automatycznej podczas zmiany biegów, o ile nie jest to kwestia uszkodzenia mechanicznego zaworu sterującego a jedynie jego przytkanie lub przybrudzenie dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów potrafi problem zażegnać. Przeciągnie biegów podczas ich przełączania świadczy o znacznym zużyciu oleju w automatycznej skrzyni biegów oraz zmianie jego parametrów i właściwości, ale może także świadczyć o zużyciu tarcz sprzęgłowych i hamulcowych.